Si motak kesayangan Mummy....


Perggghhh.. Baru ada masa nak tgk blog.. Sgt sibuk dgn workload yang kelam kelibuts tu... Semua nak disiapkan serentak sampai aku jadi mengong tatau nak buat yg mana satu dulu... Betul2 halal duit gaji aku bulan ni nyah oiiiiiiiiiiiii...

Dan Mama pulak tidak sihat lately ni so dia mmg tak boleh nak jaga anak2 aku serentak sbb doktor dah warning dia suruh rest betul2.. But then dia pilih utk jaga CUCU KESAYANGAN dia, yakni Qila the mutuk ngada tu whilst Ariq kenalah dihantar sumwhere which is aku sangatleeeeeee tak sampai hati... Rasa bersalah gila babun tapi aku mmg tak boleh ambil cuti.. Tuntutan keje buat aku mmg takleh nak cuti.. Sibuk ngalahkan NC aku ni..

So, pilihan terakhir, aku terpaksa hantar Ariq ke rumah Mak Ngah aku, iaitu adik arwah Abah yg aku bukannye baik sgt dgn dia pun.. Tapi dia setuju nak jaga Ariq. Semalam aku gi jengah rumah dia yg dah berbelas tahun aku tak jejak tu. Sedap gak le hati sbb rumah dia kemas dan selesa utk Ariq.. Dia pun hanya jaga cucu dia umur 3 tahun seorg.. So, aku lega sikitlah... Anak dara dia pun ada sorg so bolehlah bergilir jaga Ariq...

Pagi tadi lepas je antar Ariq ke rumah dia (belakang umah Mama jeghs), masa panaskan engine kereta aku termenangis sebab rasa kesian sangat kat Ariq... Sedih woooo... Kantoi lak dgn sepupu aku, Kak Ani.. Dia kebetulan lalu terus tanya Ariq nangis tak masa hantar tu... Ariq tak nangis, tp aku yg over nangis dalam kereta! Ariq happy je... Herrrmmm... Maybe sbb dia belum kenal orang sangat kot...

Yelah nyah, aku tak pernah rasa meletak anak kat baby sitter.. Tatau pun prosedur tu semua.. Habis semua keperluan Ariq aku anta sana. Padehal, kalau tak cukup boleh je Mak Ngah aku gi umah Mama mintak.. Huhuhu.. Dan pagi tadi kat opis, rasa rinduuuuuuuuuuuuuuu sangat kat dia... :( Tiap saat fikir mcm mana keadaan dia kat sana.. Asyik sms Mama tanye Ariq ok ke tak.. Minum susu ke tak..
Nguhuhuhuhuhuuuu.. Mummy tinggalkan shaye umah Nek Ngah... Shayeeee nak Mummmmyyyyyyy... Nak Mummmyyyyyy....
Rindu sangat kat budak motak ni... Masa antar tadi aku tak henti2 ciom dia.. Masa balik plak dah lewat sgt sbb boss tahan aku.. Tgk2 dia dah siap mandi dah... Sedih plak sbb dahle pagi tk mandikan dia, petang pun tk dpt mandikan dia.. Selalunye tetiap petang aku akan mandikan kedua2 anak aku, aku akan urut badan diorg guna baby oil... :( Huhuhu...
Ariq, sabar ye sayang... Daddy balik nanti kita usaha sumthing supaya Ariq tak perlu gi umah Nek Ngah lagi ye.... Ariq be gud tau.. Jangan nanges... Bila Nek Ngah bagi susu, minum baik2 ye... Tidur pun jangan susah2kan Neh Ngah tau... Be gud ye sayang... Mummy sayang Ariq.. Daddy sayang Ariq, kak Qila pun sayang Ariq.....
Makin motak makinle aku geram... Rasa nak kunyah2 kepala dia tu... Geram!
Ni gambar aku amik masa last weekend... Masa letak tu, dia merungut2 nak meniarap tapi malas... Mulut merungut2 ntah ape2... Sambil gentel telinga... Maybe sebab dia baring atas lantai, keras kot.. Huhuhu.. Mummy kejam....
Dia berusaha nak meniarap tapi gagal... Yelah, kalau atas tilam kan senang sikit sbb tilam kan berlekuk dan menganjal kalau kite mengiring.. Atas lantai lain sket kot...
Dia merungut sebab susah nak tiarap... Tgkle mulut dia tu... Mengomeeeeeeeeellll... Comel tapi geram.. :P
Ni satu lagi... Aku saje paksa dia pegang botol sendiri.. Nguahahahah.. Habis meleleh2 susu... Tapi Ariq gud boy, dia usaha sendiri pegang botol susu tu.. Dia boleh pegang tapi kalau botol tu masih ade banyak susu, agak beratle.. Tu yang puting tak masuk mulut tu.... Hahahaha.. Terkapai2 tangan dia nak masukkan balik puting ke dalam mulut.. Mummy kijam.. Nguhuhuhu...

Cepatle Bi sampaaaaaaiiii... Tanak letak Ariq lama2 kat umah Mak Ngah.. Nanti Ariq sayang Mak Ngah, tak sayang aku... Huhuhuhuhuhuhu...

~Mummy AqilaIzzara & AriqIsyraf~

2 ngomelan:

wan muliani on March 9, 2010 at 8:25 AM said...

akak...mane satu blog nak menten ni??ehehe konpius lak=p

wan muliani on March 9, 2010 at 8:31 AM said...

ehehe so comel la ariq baik budi ni...suke sgt baca entry pasal anak2 akak..akak ni even brutal tp hati keibuan tersangat lah hai lembut

suke...sukee

 

Dari hati turun ke blog ♣ ♣ ♣ Mamanunes Templates ♣ ♣ ♣ Inspiração: Templates Ipietoon
Ilustração: Gatinhos - tubes by Jazzel (Site desativado)