Kalaulah aku beranak tiga


Petang tak petang sangatlah, dalam pukul 3pm kot aku ada agenda nak gi beli susu fm Ariq.. So aku ajak sekali anak2 aku.. Mama tak sihat so tak sampai hati nak tinggalkan anak2 aku.. So, dah alang2 keluar tu aku ingat nak cari cap untuk Ariq.. (Alasan kukuh nak shopping)So, aku pun keluar.. Tapi adelah mustahil nak handle dua anak sekaligus kan? Jadinya aku terpaksa tag along Shameera sekali... Dia bawak satu stroller, aku bawak satu stroller. Best sangat sebab Shameera ikut je mana aku nak pegi. Kadang2 dia tolak Ariq, kadang2 dia tolak Qila.. Yang pasti anak2 aku dua2 sgt behaved.. Memang kaki berjalan.. :P
Qila duduk belakang dgn Shameera.. Dia akan okay janji ada ninit dan nimut.. :)
Masa baru sampai tu Ariq tido.. So aku letak dia dlm jogger pink dan Qila dalam stroller merah.. Nguhuhuhu.. Tapi masa ni dah terjaga. Tgk tu, dua2 lentok ke kanan... Qila pow aku benda alah kat tangan dia tu.. RM5.90 macam tu rupa.. Cit mahal!
Happy dia dpt benda tu.. Tgkle cara dia duduk..

Aku pantang btol dia duduk mcm tu.. Stroller tu kecik, lagi dia nak duduk mcm tu.. Lainlah jogger dia, lebar.. Tapi kalau duduk dlm jogger pink tu, takde plak Qila duduk mcm ni.. Sopan elok je.. Nyampah..

Akhirnya aku dpt apa yg dicari... Cap Ariq aku beli kat Brands Outlet. Beli gak sepasang tshirt utk Qila.. Barule adil... Untuk Shameera sepasang earings.. Ngeeeeeee...

Untuk aku??? Yilek! Tunggu Bi balik je nak pow dia... :P

Bila keluar berempat haritu, terfikir pulak.. Macam nilah agaknye kalau aku beranak tiga.. Kakak Qila akan jaga Ariq, dan aku plak akan jaga adik Ariq... Nguehehehehehehehehehehe......

~Mummy AqilaIzzara & AriqIsyraf~

0 ngomelan:

 

Dari hati turun ke blog ♣ ♣ ♣ Mamanunes Templates ♣ ♣ ♣ Inspiração: Templates Ipietoon
Ilustração: Gatinhos - tubes by Jazzel (Site desativado)