Ini salah satu sebab kerana aku benci direct selling


Kat PD kelmarin kami didatangai satu mamat ni. Jual kerepek dan minyak panas/minyak urut.

Oleh kerana Bi mmg tengah terseliuh tangan kanannye sebab main golf kat Korea tuhari... So dia pun ushar2 le minyak urut yg mamat tu jual...

Ni haaa mamat kelantan tu.. Bukan main dia bisik2 kat Bi hasut itu ini blablablabla.. Dia kata Bi kena urut kalau tak makin serius.. Dia nak urut Bi jam tu jugak..

Bila aku tanye berapa charge mengurut dia kata "Kena tengok urat.. Kalau serius, RM300"

Perrrghhhhh!

Gi umah urut poms bogel pun tak semahal itu okay..

Bila aku tak bagi Bi urut, just tanye harga minyak urut tu dia nak jual dgn harga RM60..

Bengong kan???

Minyak tu kecikkkk je.. Takde cop buatan mana, takde tulis nama ape pun.. Bukan main mahal haram jadah.. Cekik darah. Bila aku suruh Bi jalan beli dia dah macam nak marah2.. Boleh pulak tanye berapa harga Bi sanggup bayar.. Kimak je kan??

Terus aku sound Bi jangan bayar ape2.. Ni sume keje nak menipu duit orang..

Terus mamat tu blah dengan muka tak puas hati..... Bengong..

Buat aku tambah benci je dgn salesman2 stok muka penipu ni.. Muka nak ambil kesempatan. Padehal sesama melayu.. Sesama Islam.. Kalau dgn kapir ntah berapa lagi mahal dia nak jual aku pun tatau...

So, korang kalau gi PD, jumpa dgn mamat ni. Hati2lah ye..

0 ngomelan:

 

Dari hati turun ke blog ♣ ♣ ♣ Mamanunes Templates ♣ ♣ ♣ Inspiração: Templates Ipietoon
Ilustração: Gatinhos - tubes by Jazzel (Site desativado)