Akhirnya, selepas LIMA bulan....


Bi pun pulang...

Tetapi tak lama.. Sebabkan aku dah mengamuk gila babun sbb dia tak jadi balik (again) kat Melaka, dia balik sekejap jenguk aku dan anak2.. Dan kononnya sekali kali menabur janji akan balik this coming Jumaat... Ah! Sumpah aku tak percaya baaahhh.. Kau mau balik, kau balik aja... Tak usah mau janji2 palsu lagi baaahh..

Dia balik pagi tadi pun tak bagitau. Konon nak surprise.. Paler lutut. Aku dah sampai opis pagi tadi, dia sms Qila tgh main janggut dia...... Terus sms konon dia dah jump ship tanak belayar lagi.. Konon dia pilih family instead of his career lah... Poyo... Padehal kawan2 atas kapal siap kirim rokok, top up ngn pisang goreng lagi... Hahaha.. Jump ship lah sangat..

Laki aku mmg drama king...

Dia balik, bagi hp baru nak pujuk ati bini dia ni....

Aku ape lagi, test power hp barule, (SE je, bukan BB yg mcm aku nak.. Huhuhuhu)
Tido bersama anak jantannye.... Qila tgh tgk cartoon. Qila paling hepi Daddy dia balik.. Melekaaaaaaaaaaaat 24hrs dgn Bi.. Siap tunjuk books dia, colors dia, skills dia... Anak Daddy le katakan... Masa Bi memula muncul kat pintu umah, dia kenal... Siap tegur "Eh, Daddy......."

Dah namapun darah daging, berpisah 5 bulan pun dia kenal Daddy dia. Sape kata anak2 pelaut tak kenal bapak sendiri??? MITOS tu... Zaman dulu yelah, takde 3g.. Takde internet. Skrg dah maju nyah...... Ariq pun kenal bapak dia... Bukan main mengagah. Bukan Bi yg agah dia, dia yang agah Bi... Bebudak zaman IT.. Memang over frenly....
Tapi camera hp baru ni agak complicated lah....... Tetiba cite pasal hp baru.. :P
Tgklah... Betapa happynya Qila.... Sayu hati aku tengok.. Kejap2 peluk Daddy.. Kejap2 gomol Daddy.. Kejap2 sayang Daddy...
Muka feeling habis bila aku suruh peluk Daddy dia....... Drama queen, bleh kwn dgn bapak dia.. :P
Ariq kt luar tgh layan magic english.. Bila Bi cakap, syian Ariq sensorg kat luar, baru aku teringat nak ambil gambar berempat.. Huhuhu.. Mummy zalim..Yelah, selama ni bertiga je, belum biasa berempat gituh..... Penuh katil bila kami berempat bergomol atas katil. Sangat bahagia okayyy... Walaupun sekejap, tapi aku pasrah... :| Tak sempat pun nak 'assalamualaikum'.. Nguahahahaha..
Syok betul dok gomol2 sambil layan aircond baru... Siap plan lagi, Bi nak tido mana bila dia sign off nanti..... Masing2 berebut port terbaik paling sejuk dapat aircond... Huhuhu...
Aisehmen, terpotong kepala laki den... Besarnyeeeeeeeeeeeee mata Ariq tgk hp baru Mummy.... Huhuhuhuhu...
Qila sibuk je nak buat peace... Peace dia dah ade kemajuanlah... Berkat mencuba setiapkali bergambar... Heuheuheu....
Hamik kooooo..Baru sekrg aku dapat lihat Bi melayan anak2 dia.. Dulu masa dia balik kejap, Ariq masih lembik sbb masih dalam pantang. Kali ni, tgklah sorg terbang, sorg melompat.. Dgn chupa chupa kat mulut lagi tu..
Kau tgk Qila mmg sukalah tekan telo Ariq... Memang obsess dgn telo lah minah ni.. Dia mmg suka makan telo rebus dan telo goreng marjerin... Telo Ariq pun dia suka.. Tgkle tangan dia tu.. Selamba je dia gi tekan telo si Ariq.. :P Nampak jelas, antara kami berempat, Ariqle yg paling cerah.. Huhuhuhuhu...
Aku pun heran kenapa gambar ni bleh rotate masa aku upload. Sedangkan dlm folder kat laptop ni, takde plak gambar ni terbalik mcm ni... Gila....

Pas puas gomol2 Daddy, petang tadi dgn rasa berat hati kami hantar Daddy ke Pantai Puteri.. Dia nak naik tanker dia balik.. Syian Qila, meraung2 nak ikut Daddy naik bot katanye... Tak hilang lagi rindu dah kena pisah lagi... Sabar ye sayang, Jumaat nanti Daddy pulang semula.... Sabar ye, Qila jangan nangis, kang Mummy nangis jugak... Kalau Mummy nangis, sape nak drive keta ni haaa.. Nasib baik dia nangis kejap je pas keta gerak, aku sumbat ninit dan bagi nimut, diam lah dia... Terus zikir2 kat belakang sensorg, Daddy works... Daddy works... Alahaaaiiii.... Sayunyeeeeeeeeeeeeee hati ni... Budak sekecil ni pandai pulak memujuk hati sendiri... Daddy works katanye utk memujuk hati sendiri... :(

Demi Tuhan, aku sangat sedih tapi, keluar air mata darah sekalipun tidak akan buat Bi dpt pulang sign off disini... Atas arahan office, dia terpaksa gak sign off kat Kuantan which is paling cepat pun, MAYBE Jumaat ni... Kalau tak balik jugak, aku tatau lah nak cakap ape lagi...

Dah malas mengharap dah..

Yang penting, aku ade hp baru..... Kau ada???

Tetiba...

~Mummy AqilaIzzara & AriqIsyraf~

0 ngomelan:

 

Dari hati turun ke blog ♣ ♣ ♣ Mamanunes Templates ♣ ♣ ♣ Inspiração: Templates Ipietoon
Ilustração: Gatinhos - tubes by Jazzel (Site desativado)